20 maj 2012

Nu sitter jag här och njuter igen

Oj, vad här är varmt. Inte tillstymmelse till fläkt. Puhh! Varför kunde det inte varit sådant här väder alla dagarna? Fast, rätt kläder hade vi inte med oss heller så det blev till att ta fram saxen och klippa lite byxben... Killarna har i och med denna dags värme bestämt att vi ska bada i havet nästa gång vi är uppe så det blir väl till att tänka till lite extra med vad vi tar med oss då. Jag tror i och för sig att jag står och hejar på från strandkanten:-)

Den här helgen har vi alla hållt på och snickra. Mannen håller på med de avslutande listerna i köket. Känns skönt att köket äntligen blir helt klart denna helgen. Samtidigt så har båda killarna upptäckt glädjen med att skapa i trä. Det hamras och sågas för fullt och kreativiteten är på topp. Själv har jag fortsatt med utomhusduschen. Fick tyvärr avbryta mitt i då trallskruven tog slut. Här uppe är det tyvärr så att generösa öppettider inte är att tala om. Allt utom matbutiken stänger 12 på lördagar så det gäller att planera. Något som känns lite ovant för oss "öppet alla dagar 7-20"-människor.

Men istället blev det cykeltur till Grammahagen och titta på kor, kalvar och tjurar. Nyutsläppta för säsongen. Oj va de mös. Vi också för den delen. Det här är verkligen en svensk idyll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar