22 juli 2013

Idag har mitt gmail-konto blivit kapat...

Suck! För en stund sedan upptäckte jag att mitt gmail-konto hade blivit kapat. Tydligen någon från Slovakien (Google har gett mig IP-adressen). Blir så himla matt. Tydligen har de gått in och ändrat lösenord till kontot, skickat ut mail till alla kontakter (förlåt! Hoppas ni har bättre skydd än jag så inget blir förstört). Personen har även lagt upp en post här på bloggen som då auto-synchats till FB. Jag har förlorat en massa mail och Gud vet vad de mer har gjort. Får nog ringa kontoret imorgon och informera säkerhetsavdelning. 

Precis sådant här jag vill pyssla med nu... NOT!

2 kommentarer:

  1. Hej! En bekant till mig har precis råkat ut för samma sak. Hur har det gått för dig? Har Google kunnat återskapa dina raderade mail?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men å andra sidan har jag inte hört med dem ifall de kan. Tanken slog mig inte att det var en möjlighet. Men det är klart, det borde de ju faktiskt kunna göra.

      Radera