10 december 2013

Märker att längtan nu börjar komma...

Det är inte klokt vad tiden går fort! Nu är det snart jul med allt vad det innebär. Jag längtar efter snö, knarr under fötterna, långpromenader, snöbollskastning och att få spendera tid med familjen i någon sådan där "levande-ljus-och-varmt-och-mysigt-med-öppen-brasa" kokong:-). Samtidigt, i någon konstig kontrast, så längtar jag efter sommaren. Att få komma upp till stugan igen och känna den friska luften, havet som brusar och alla dofter. Jag längtar till och med efter att få ta på arbetskläderna, ta fram spaden, arbeta med händerna och få skit under naglarna. Att få klart det där avloppet och som "belöning", avsluta med att lägga nya trädäcket.

Suck! En månad till, sedan kontaktar jag tidigare hyresgäster för att se ifall de vill hyra på nytt. Första tjing ska de naturligtvis få. Supertrevligt med återkommande gäster. Sedan är det annons ut som gäller.

Men, vi är inte där än och medan längtan stiger så "pinnar" jag på för glatta livet på Pinterest. Det blir mycket "Christmas" och "New England" nu:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar