29 juni 2014

Trädäcket är klart!

Jösses! Känner mig helt mör i kroppen. Vi har jobbat mot klockan men, nu är vi helt klara med trädäcket. Alla detaljer är på plats och jag har t.o.m hunnit "pimpa" däcket. Blev riktigt, riktigt bra och jag är supernöjd.

Taköverbyggnaden som ska vara över en del av däcket har fått sin stomme. Resten gör vi klart till hösten. Nu får det räcka för denna gång.

Mitt under arbetet stötte vi även på patrull när ytterdörrens lås och handtag plötsligt gick sönder. Grrrr, ja, ja. Ny låskista etc fick det bli. Tur att det hände nu och inte när vi hade det uthyrd.

Imorgon måndag åker vi en tur till Karlskrona. Mamma fyller år och vi tänkte åka dit för en snabbvisit över dagen.

Tisdag blir det storstädning av stugan och undanplockning av allt jag är rädd om inför uthyrningen.

Onsdag är det Killebom här i Sölvesborg så då blir det festival för hela slanten och sedan åker vi tillbaka till Malmö på kvällen.

Torsdag tvätta, tvätta, tvätta och även packning.

Sedan på fredag då drar vi till Thailand i 2,5 vecka. Ska bli såååå underbart! Så som kroppen känns nu så ska jag nog ta en massage på stranden varje dag ;-)

Tar lite kort på däcket imorgon när ljuset är tillbaka så ni kan se hur fint det har blivit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar