16 april 2013

Nu är vi igång med utbyggnaden

Känns så otroligt bra att vi nu är igång med utbyggnaden. Och snabbt hoppas jag att det går. Snickarna håller på för fullt och till helgen när vi kommer upp är det klart. Ja, så långt snickarna ska göra då alltså. Med oss har vi material för att slutföra det sista själva. 

Men, och nu kommer ett stort men (läs: jag är supernervös). Tänk om inte skeppsgolvet räcker?! Vad gör jag då... Vi la ju nytt golv inne i stugan förra året och jag köpte så att det skulle räcka även till denna utbyggnad. Men tänk om jag räknat fel och det inte räcker trots allt (hjäääälp!). Var precis och kollade och tydligen så har just denna variant utgått. Eller jag tror det i varje fall för det fanns inget. Kanske är det beställningsvara nu. Jag kommer inte att kunna andas ut förrän golvet är lagt och jag vet att det blev rätt. 

Om vi blickar lite framåt så ska det bli jätteroligt att kunna fokusera på trädäcket utanför och taket över. 

Sakta men säkert:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar